great

great yoga

greatyoga biedt inspirerende yogalessen gericht op het balanceren van lichaam en geest en het in contact komen met jezelf. We maken gebruik van oude kennis en moderne technieken uit de yoga en mindfulness om spanning los te laten uit het lichaam, sterker te worden en we herprogrammeren onze gedachten in de richting van stilte, vrede en geluk.

Ervaar de veranderingen die zullen doorwerken in je leven. Ervaar je nieuwe wereld bij greatyoga.

 

Wij bieden de volgende yoga stijlen aan:

Ashtanga Yoga

 

Ashtanga Vinyasa Yoga is een yogastijl ontwikkeld door Sri K. Pattabhi Jois. Het is een actieve (yang) vorm, waarbij yogahoudingen met yoga ademhaling en oude yoga filosofie worden gecombineerd. De les die we doen, ook wel primaire serie genoemd, is elke keer hetzelfde.

Rocket Yoga

 

Een intense yoga flow ontwikkeld door Larry Schultz in San Francisco. Hij creerde het systeem vanuit een combinatie van houdingen uit de Ashtanga Vinyasa series. Het is een snellere en meer uplifting serie. Zoals Bob Weir van The Grateful Dead zei: 'Het brengt je er sneller'. Het is een hele snelle manier om kracht en flexibiliteit op te bouwen! Geweldig als je behoefte hebt aan een meer uplifting en intensievere vorm van yoga. In Amsterdam is Rocket Yoga nog niet op veel plekken te vinden, maar het wordt al op grote schaal in het buitenland beoefend.

Rocket Yoga

Yin Yoga & Beats

Deze vinyasa yogales combineert fysieke, mentale en spirituele voordelen van yoga, terwijl het leven wordt gevierd met dj beats op de achtergrond! De les wordt afwisselend gegeven door Milou (yogi & dj) & Natasja (yogi).

Yin Yoga & Beats

Mindfulness

 

Mindfulness impliceert aandacht voor het hier en nu. Mindfulness gaat om een bewuste richting van onze aandacht. Wij richten ons op sensaties en op onze reacties op die sensaties. Wanneer we merken dat de geest dwaalt, brengen we onze aandacht weer terug. Door dit te doen worden we de director van onze geest. We laten onze emoties en gedachten over het verleden of de toekomst geen invloed uitoefenen op onze gemoedstoestand, maar blijven in het huidige moment, waar we vrijheid, levendigheid en vrede ervaren. Het is aangetoond dat het beoefenen van mindfulness vele fysieke, psychologische en sociale voordelen oplevert.

Mindfulness verandert letterlijk onze hersenen, beïnvloedt onze emotionele toestand, vermindert stress, verbetert het geheugen en aandachtsvaardigheden, bestrijdt depressie, stimuleert ons immuunsysteem, beïnvloedt onze relaties, ondersteunt een gezonde eetgewoonten en nog veel meer.

Vinyasa

 

Bij deze vloeiende, dynamische vorm van yoga wisselen verschillende houdingen en series van houdingen elkaar af op het ritme van de ademhaling. De voortdurende focus op adem en beweging brengt de aandacht gemakkelijk in het nu. Elementen uit de zonnegroeten worden gebruikt als verbinding tussen de houdingen die in vloeiende en dynamisch bewegingen worden aangeboden.

Vinyasa

Yin Yoga

 

In Yin yoga worden posities langer aangehouden, zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. De yoga houdingen zijn dan ook passief van aard, maar zeker niet minder intensief. Omdat de houdingen lang (tussen de 2 en 5 minuten) worden volgehouden. Dit zorgt juist voor uitdaging op mentaal vlak. Yin yoga is een fijne tegenhanger voor explosieve sporten en dynamische vormen van yoga. Het is dan ook het relatief rustige karakter van een Yin yogales dat de meeste deelnemers aanspreekt. De les is fijn doordat je niet heel intensief hoeft te bewegen, maar de tijd kunt nemen voor je lichaam.

Yin Yoga

Hatha Restorative

 

Restorative hatha yoga lijkt op een yin yogales. Houdingen worden aangehouden voor langere tijd, een les bevat meestal slechts vijf of zes houdingen. In de restorative hatha wordt je lichaam met meer props ondersteund die je in staat stellen volledig te ontspannen en ondersteunend te rusten. Op deze manier kan het lichaam genezen zonder inspanning te vragen. Door de zachtheid van de les gebruik je je lichaam binnen zijn eigen grenzen. De les omvat lichte twists, zittende voorover buigingen, en zachte achterover buigingen.

Hatha Restorative

HIIT Yoga

 

Werken aan het lichaam en de geest! Deze les combineert HIIT training met yoga. Verbranden van calorieën, het verbeteren van de stofwisseling en ontspannen met yoga-oefeningen worden gecombineerd op hoge intensiteit.

Pilates

 

Pilates maakt je lichaam strakker en slanker. Ook beschermt het en versterkt het de vooral de transverse spier, de diepe buikspier die een soort band vormt in je lichaam. Een sterke transverse buikspier geeft je meer uithoudingsvermogen bij bijna alle andere fysieke activiteiten. Of je nu zwemt, fiets of hardloopt. Ook buiten de sportzaal zijn er veel voordelen merkbaar; pilates beschermt je onderrug, het verbetert je houding en dat is belangrijk bij het vele zitten achter een bureau, auto of eettafel.

Tijdens de oefeningen gebruik je voornamelijk je eigen lichaamsgewicht. Alle bewegingen komen vanuit de kern, core, krachtcentrum of powerhouse. De oefeningen worden precies en geconcentreerd uitgevoerd, snel of langzaam en zijn gericht op beheersing van het lichaam.

Pilates